BALET UPORA

Leja Jurišić in Petra Veber sta umetniško predstavo Balet upora (Ballet of Revolt) premierno predstavili 20. novembra v centru urbane kulture Kinu Šiška. Predstava nas ni pustila ravnodušne, prav kritika politične situacije v Evropi je ponovno vzbudila zavest o manipulaciji vodilnih. “Kljub šibkejši dramaturgiji je to delo v svoji intenzivnosti zelo prepričljivo, izjemno natančno namreč izrazi naraščajočo jezo mlade generacije, s prihodnostjo katere po borznih kazinojih veselo kockajo finančni špekulanti.” Je za Der Standard zapisal priznan dunajski kritik Helmut Ploebst.

 

Umetnost je že od nekdaj odgovor na povratne ali zatrte nezavedne elemente na individualni ali družbeni ravni. Vsaka kriza bi nas morala opominjati, kako pomembno je premišljevati o prihodnosti. Kriza je skoraj vedno rezultat minulih spodletelih poskusov, da bi se soočili z nastajajočim problemom ali predvideli najverjetnejšo možnost. Za nazaj pogosto ugotavljamo, da bi bilo krizo mogoče v celoti preprečiti, vendar moramo to pokazati znova in znova in znova. Z uporom se moramo soočiti z zavestjo. Iz upora moramo narediti to, kar uglajen in inteligenten človek naredi iz sebe in svojega življenja; upor moramo preoblikovati v umetnino.

Helmut Ploebst: “Kot kakšna mehanska lutka ob prodornih zvokih ameriškega avantgardista skaklja po zemljevidu Evrope sestavljenem iz bankovcev.Jezno kričeče izraža svoj prezir do vseh, ki se za vsako ceno pojajo za denarjem in varnostjo: »Delavci, ne briga vas, kaj delate, dokler dobivate svojo plačo!« Bere elektronsko pošto in internetne novice kot npr.: »Angela Merkel jaha črnega bika« – in se zaničljivo posmehuje. Na koncu ima oblečeno zlato lesketajočo se obleko in z otroško nežnim glaskom bere interpretacijo pravljice o tem, kako je Zevs v podobi bika ugrabil Evropo.”

 

 

Kolofon

Koncept: Leja Jurišić & Petra Veber
Koreografija in izvedba: Leja Jurišić
Scenografija in luč: Petra Veber
Avtorska glasba in oblikovanje zvoka: Drago Ivanuša
Glasba: Georgea Antheila Ballet Mécanique  (1924)
Kostumografija: Ajel Rebev, Amanda Kapić
Tehnični direktor: Borut Cajnko
Producent: Žiga Predan

Produkcija: Pekinpah – Kink Kong in Leja Jurišić
Koproducenti: Kino Šiška, Tanzquartier Dunaj, Hellerau Dresden, Dansens Hus Stockholm

Podpora: Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Projekt je del mednarodnega producentskega projekta Modul dance.

Fotografije: David Lotrič

S. C.

admin