BREZČASNA IN AVTENTIČNA – niOka

Znamka mlade slovenske modne oblikovalke Nike Ravnik, ki združuje nosljivost, brezčasnost, avtentičnost ter navsezadnje multifunkcionalnost. Njeno oblikovanje je plod skrivnostnih stvari,  kot sama pravi: ”mogoče žalostnih, nedokončanih zgodb, ki si jih vedno interpretiram na svoj način.”

 

Nika, kdaj si se odločila postati modna oblikovalka, kaj te je k temu spodbudilo?

V bistvu se nisem zares odločila, ampak sem se samo poslušala ter sledila sebi. Že kot otrok sem čutila, da mi je modni svet blizu, saj sem se že takrat poigravala z maminimi in sestrinimi prevelikimi oblačili ter čevlji.
Spodbudila me je in še vedno me spodbuja želja, da s svojim delom izrazim, potešim razne občutke, ki jih takrat doživljam. Neke vrste nerazložljiva potreba, ki je vedno prisotna.

Kako dolgo se z oblikovanjem ukvarjaš?

Profesionalno od leta 2008, sicer sem pa ustvarjala že v času študija. Recimo, prvo kolekcijo sem predstavila na modnem natečaju leta 2001, še preden sem se vpisala na fakulteto.

Kaj je tvoje največje zadovoljstvo pri delu modne oblikovalke?

Kot sem že omenila, to, da lahko preko svojega dela izrazim sebe. Ko pa ustvarjam prodajna, nosljiva oblačila, pa je seveda največje zadovoljstvo, ko ljudje znajo nositi tvoja oblačila s ponosom in veseljem.

Od kod črpaš vso inspiracijo za ustvarjanje?

Inspiracijo po navadi iščem v nezanimivih, skrivnostnih stvareh, mogoče žalostnih, nedokončanih zgodbah, ki jih interpretiram na svoj način. Nekaj me mora zintrigirati. Geometrijske oblike so nehote konstantno prisotne v mojih kreacijah. Res pa je, da imam obdobja, ko me mogoče fascinirajo stvari, ki me prej niso in obratno. In to se odraža tudi v mojem delu, na nek način se prepustim, da se presenetim. Vsekakor pa skušam ubrati neko svojo pot.

Zaupaj nam nekaj o zadnjih projektih.

Pripravila sem kreacijo za skupinsko modno razstavo Projekt Radar, v organizaciji Projekta27 v sklopu EPK v Mariboru. Razstave sem se  zelo veselila, saj sem delala po dolgem času nekaj eksperimentalnega, kjer nisem bila omejena skoraj z ničemer ter v družbi oblikovalcev, ki jih cenim. S kolekcijo za pomlad/poletje 2013 pa sem se predstavila na Philipsovem fashion weeku v začetku oktobra.

Kakšno je tvoje mnenje glede prekomerno suhih manekenk, manekenov?

Iskreno povedano, pri nekatrih projektih funkcionirajo, nekje pa ne. Jaz imam raje “normalno” suhe manekenke. To je pa vsekakor relativno.

Ali nosiš svoje kreacije?

V glavnem da. Z veseljem pa si kupim in nosim tudi kose ostalih oblikovalcev, še posebno, če so to kolegi. Radi se podpiramo.

Komu je blagovna znamka Nioka namenjena?

Trudim se, da v oblikovanju združujem nosljivost, brezčasnost in avtentičnost. Menim, da je moj slog oblikovanja ali všečen ali pa sploh ne, vmesne variante ni. Kar pomeni, da zahteva, da ima moja stranka že izoblikovan svoj slog, da zna določen kos nositi, definitivno pa n i O k a ni za vsakogar. Trudim se, da v svojem oblikovanju združujem nosljivost, brezčasnost, avtentičnost ter multifunkcionalnost v smislu, da se lahko isti kos nosi tako za vsak dan kot tudi za posebne priložnosti, le modni dodatki se spremenijo.

Kje je možno dobiti blagovno znamko Nioka?

Zaenkrat pri meni osebno, drugače pa se še dogovarjam za prodajna mesta v Sloveniji. V tujini pa v Prostoru (Zagreb), Ostblock v Zürichu (Švica). Ravno sem se vrnila iz regionalnega modnega sejma Fashion.hr Industrija v Zagrebu, kjer so se odprle nove možnosti za širitev. Spletna trgovina je tudi še v delu.

Se ti zdi, da slovenska populacija zares dovolj ceni domače oblikovalce?

Procentualno gledano se mi zdi, da žal res ne.

Katera je tvoja neosvojena želja v modnem svetu?

Sem šele na začetku svoje kariere, zato je veliko neosvojenih želja.

Na katero stvar si najbolj ponosna?

Še vedno je to plašč iz 1500 kosov epolet iz svoje diplomske naloge, ki je nastal med študijsko izmenjavo na Koldingdesignskolen na Danskem.

Ali v prihodnosti nameravaš zapustiti Slovenijo in oditi v tujino?

Ob prvi pravi priložnosti absolutno da.

Čez nekaj let se vidiš?

Moram priznati, da tako daleč pa še ne gledam. Upam, da bom tam in počela tisto, kar mi bo takrat najbolj ustrezalo.

Kaj bi sporočila našim bralcem?

Podprite slovensko kreativnost, ker je na svetovnem nivoju.

Fotografije: Arhiv AML, Veronika Faustmann, Ivian Kan Mujezinović, Luka Kaše

A. I.

admin