‘GRADIMO MOSTOVE’

Maja 2015 bodo nastopajoči in predstavniki 40 narodnosti na 60. Evrovizijski popevki skupaj s 1.700 novinarji in tisoči navdušenci s celega sveta v Avstriji proslavili festival glasbe in medkulturnega dialoga pod sloganom »Gradimo mostove«. Med seboj sta tesno povezani tudi Slovenija in Avstrija, ki sta v znak medsebojne podpore ter povezovanja pripravili novinarsko konferenco Evrovizija 2015 z dunajskim večerom z visokimi gosti Slovenije in Avstrije, vodjo odnosa z javnostmi za ESC 2015 Romanom Horackom, večer pa ni minil brez slovenske predstavnice na Evroviziji 2015, dueta Maraaya ter odlične rock skupine The Makemakes, ki bodo na izboru zastopali barve Avstrije.

 

evrovizija-2015-voom novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-29

“Gradimo mostove” je slogan, ki ga je izbrala avstrijska nacionalna televizija ORF in je tudi cilj največjega glasbeno-televizijskega spektakla na svetu. Združuje namreč evropsko idejo in povezovalno noto glasbe. Prvič v zgodovini Evrovizije bo ta največji glasbeno-televizijski spektakel na svetu imel t. i. certifikat “Green Event” (zeleni dogodek), kar pomeni, da sta v osprednje postavljena trajnostni razvoj in vključevanje.

In 12 točk dobi … Avstrija!

10. maja 2014 je Conchita Wurst s pesmijo Rise Like a Phoenix na izboru za Pesem Evrovizije Avstriji senzacionalno priborila zmago. Zato bo največji zabavni spektakel po 48 letih ponovno potekal v Avstriji. 19. in 21. maja se bodo države udeleženke v dunajski dvorani Stadthalle najprej pomerile v dveh polfinalnih šovih, 23. maja pa se bo odvijal finale 60. Evrovizijske popevke. Barve sosednje Avstrije bo letos zastopala izjemno priljubljena rock skupina The Makemakes, ki bo poslušalce širom Evrope (in tudi sveta), poskušala prevzeti s poslušljivo in romantično pesmijo I am yours.

Slovenski duo Maraaya bo nastopil v drugem polfinalu 21. maja. Na skupni novinarski konferenci v Ljubljani sta slovenska predstavnika Marjetka in Aleš Vovk – Raay pohvalila organizacijo izbora za Pesem Evrovizije in upata, da bodo Slovenci ponosni na njun nastop.

novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-kolaž

“Veseli smo, da bomo imeli možnost zastopati Avstrijo in da smo v okviru izbora lahko pripotovali v tako čudovito deželo, kot je Slovenija,” je med obiskom v Ljubljani povedal pevec skupine Dominic Muhrer.

Glasbeniki-compress-domen-grogl

195 milijonov gledalcev po celem svetu

O mednarodnem pomenu Evrovizije priča tudi njena visoka gledanost: maja 2014 si je prenose obeh polfinalov in finala vsaj na kratko ogledalo 195 milijonov gledalcev iz več kot 40 držav po svetu – od Evrope preko Kitajske in vse do Avstralije. Povprečen tržni delež gledanosti finala 10. maja 2014 pri sodelujočih državah je znašal 37,3 odstotka. Na Danskem, v državi gostiteljici, pa celo 89 odstotkov. V povprečju si je finale lani ogledalo 61 milijonov gledalcev, kar je skoraj 6 milijonov več kot leta 2013.

Futuristična scenografija

Scenografi so letos zasnovali futuristično 44 metrov široko oko, sestavljeno iz 1.288 mini zaslonov. Oko, ki zajema celoten oder in je sestavljeno iz 1.288 mini zaslonov, meri 44 metrov v širino, do 14,3 metrov v višino in 22 metrov v globino. Sliko na mini zaslonih na sprednji strani oblikujejo z LED-tehniko in tako odsevajo raznolike barvne koncepte. Površina odra v očesu ima širino 14,2 metra in je sestavljena iz LED površine s premerom 11 metrov. V ozadju očesne konstrukcije se nahaja 26 metrov široka in 8,5 metrov visoka LED-stena, ki se lahko na sredini razpotegne 13 metrov v širino.

evrovizija-2015-voom-2

Evrovizijsko mravljišče

1.700 novinarjev s celega sveta – od Evrope do Avstralije – bo pripotovalo na Dunaj posebej za Evrovizijsko popevko. Novinarjem bo na voljo najmodernejši novinarski center v dunajski dvorani Stadthalle. Poleg tega se bo v konferenčni dvorani (sprejme več kot 500 oseb) odvilo več kot 80 novinarskih konferenc. Vsaka država bo imela dve novinarski konferenci, dodatno pa bodo po nastopih v živo organizirane še dodatne novinarske konference.

Prostovoljci bodo pri Evrovizijski popevki neposredno prisotni kot “graditelji mostov”. Njihove vloge bodo različne – prisotni bodo v novinarskem središču, na info točkah, pri akreditacijah, spremljali bodo gledalce in delegacije, ali pa bodo na voljo kot dodatna pomoč. Štiri prijave za prostovoljce so prispele tudi iz Slovenije.

Evrovizijska vas (Eurovision Village) na trgu Rathausplatz pred mestno hišo je zbirališče za vse Dunajčanke in Dunajčane, obiskovalce mesta in oboževalce Evrovizijske popevke. Od 18. maja dalje se bo tam cel teden odvijal zanimiv program, od nastopov v živo do prenosov televizijskih šovov. Euro Club v pivnici Ottakringer Brauerei bo zbirališče za vse akreditirance. Tukaj bodo imele delegacije možnost za srečanje z novinarji, za morebitne nastope, države pa lahko priredijo tudi svoje zabave.

novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-15 novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-14 novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-1 novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-11novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-20

“Na Dunaju bomo letos organizirali napreden, moderen in odgovoren mednarodni televizijski spektakel. Vanj želimo vključiti vse ljudi in graditi mostove med državami, jeziki in kulturami, prav tako pa tudi med generacijami in različnimi pogledi na svet,” je na včerajšnji novinarski konferenci v Ljubljani povedal predstavnik avstrijske nacionalne televizije ORF Roman Horacek.

novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-24novinarska-eurosong2015-mmc-jernejkokol-23

Fotografije: Jernej Kokol za RTV Slovenija, Domen Grögl za Compress

Simon Cirkulan

admin