ITALIJANSKA EKO MODA

Italijanska moda predstavlja simbol dodelanega sloga in elegance dežele. Kreativnost in izkušnje italijanskih oblikovalcev sta ključnega pomena pri raziskovanju novih zmožnosti pri predelavi tekstila, dodelavi podrobnosti in poznavanju obrti proizvajalcev tekstila. Italijanska moda je postala kulturni in družbeni fenomen, italijanske modne kolekcije pa so prisotne v najpomembnejših modnih prestolnicah po vsem svetu.

S širitvijo zavesti o skrbi za okolje italijanska moda zadnjih let postaja vedno bolj etična, ekološka, zelena in kritična pri razvoju oblačil in modnih dodatkov. Veliko pozornosti se namenja proizvodnim linijam, ki pri izdelavi konfekcij uporabljajo naravne izdelke in reciklirane materiale.

Razširile so se eko modne kolekcije in “zelene” kolekcije, ki skupaj z lepoto oblačil, ki zaprisegajo na čustvenost in okus, odsevajo veliko mero inovacij in tehnoloških raziskav pri izbiri in predelavi materialov. Z željo po osvojitvi italijanskega in mednarodnega občinstva, stremijo k ekološki ozaveščenosti in odgovornosti do okolja ter zahtevam po raziskovanju novih slogov.

Z namenom predstavitve teh smernic je v okviru Italijanskega festivala 2013 v Sloveniji, 12. 6. 2013 v Galeriji Emporium v Ljubljani, potekal Seminar o italijanski eko modi, ki ga je organizirala Agencija ICE iz Ljubljane, Oddelek Veleposlaništva Republike Italije za gospodarsko promocijo.

itafest_lju2013_fotoMiroMajcen

Seminar, ki ga je vodila novinarka Hermina Kovačič, je predstavil italijanske izkušnje eko mode, zahvaljujoč se udeležbi podjetja C.L.A.S.S., mednarodne eko platforme iz Milana, ki deluje od leta 2007 in združuje ter promovira eko izdelke na področju mode, dizajna in opreme za dom. C.L.A.S.S. podpira italijanska podjetja pri izdelavi ekološke preje, tekstila in modnih oblačil.

Na seminarju je sodelovala generalna direktorica podjetja C.L.A.S.S Giusy Bettoni, s predstavitvijo temeljnih strategij podjetja in nekaterih prestižnih mednarodnih partnerstev (na primer sodelovanje pri projektu Green Carpet Challenge kreativne direktorice Livie Firth). C.L.A.S.S. razpolaga z verigo razstavnih salonov v Italiji in v tujini, z obsežno kolekcijo materialov ter naravnih in organskih izdelkov (tekstilov iz volne, kašmirja, svile, bombaža, lana, konoplje, rastlinsko strojenih kož), recikliranega blaga in inovativnih obnovljivih materialov (novi biopolimeri, papir, mlečni proteini, soja, alge, …).

Razprava se je nadaljevala z udeležbo italijanske modne oblikovalke Lare Baccaglini, ki se je predstavila z razstavo Črno na belem, ki je bila na ogled v Galeriji Emporium od 5. do 12. junija 2013. Kolekcija predstavlja 13 skulptur, izdelanih iz recikliranih materialov, s katero oživijo stare krpe in pridobijo pomen ter se spremenijo v ekscentrične večerne obleke: od teme črnih, sivih in rjavih oblek, do svetlobe rdečih, oranžnih, rumenih in belih oblek iz novejšega obdobja, z zaključkom v eksploziji mavrične barve.

Italijanska modna oblikovalka, doma iz italijanske Gorice, je konec 80. in v začetku 90. let delala v različnih ateljejih in oblikovalskih studijih ter sodelovala pri projektih tekstilnih kolekcij pomembnih italijanskih kreatorjev kot so Versace, Coveri, Valentino in drugi. Danes nadaljuje svojo umetniško in čustveno pot ter razvija modno strast v sodelovanju z inštitutom l’Istituto d’arte di Gorizia, pri projektu izdelave kolekcije 30-ih oblačil, ki jih navdihuje njena kolekcija oblek skulptur, izmed katerih še posebej obleka Mavrica.

Za obogatitev razprave je potekal odprt in sinergičen dialog s slovenskim eko modnim svetom. Sodelovala je Bianca Žvorc Morris, slovenska modna oblikovalka z več kot 13-letnimi izkušnjami na tem področju, avtorica blagovne znamke BeeZee EcoKid, ki v svojih ženskih, moških in otroških kolekcijah zrcali ljubezen do narave, umetnosti in harmonijo med živimi bitji.

Z dogodkom se je zaključil junijski modni pregled, predviden v sklopu Italijanskega festivala 2013. Program se bo ponovno zagnal oktobra, ko se bo v Galeriji Emporium odprl Teden italijanske obutve z modno revijo obutve in modnih dodatkov kolekcije pomlad-poletje 2014 novih italijanskih blagovnih znamk. Nova priložost za občudovanje italijanske obutve, ki je zelo priljubljena med slovenskimi potrošniki, kar potrjuje tudi podatek o uvozu, ki Italijo postavlja na prvo mesto med slovenskimi dobavitelji obutve.

 

Fotografije: Miro Majcen

S. C.

admin