MEDITACIJA – URJENJE TELESA IN DUHA

Meditacija je tehnika sprostitve uma in duha. Poznamo predvsem vzhodnjaške metode meditacije, kjer svoje telo in um spravimo v stanje mirovanja, ki je podobno globokemu spanju. Pogosto meditiramo tudi nezavedno, kadar prisluhnemo zvokom narave, bodisi šumenju dreves, pretakanju vode ali petju ptic in takrat ne mislimo; temu večkrat pravimo, da se zamislimo. To stanje je za nas ugodno in nas sprosti.

Z meditacijo urimo um in telo ter na ta način zmanjšujemo stres, skrbi ter ostale negativne stvari današnjega časa, ki ogrožajo naše zdravje. Meditacija naj bi telo poživljala, nam dvigovala raven energije in zmanjševala znake staranja. Znanstveniki so ugotovili tudi, da meditacija pomaga zmanjševati simptome visokega krvnega tlaka, astme, glavobolov, angine ter diabetesa, učinkovita pa je tudi pri odpravljanju odvisnosti od alkohola in cigaret.

Meditacijo lahko začnete izvajati sami. Vedeti morate, da na začetku ne bo tako preprosto, saj se boste morali najprej naučiti umiriti se. Obstajajo tudi različni tečaji meditacije, kjer se priključite meditacijski skupini ter osvojite osnove meditiranja. Metode meditiranja uporabljajo tudi v vadbah joge, predvsem na začetku in koncu vadbe. Meditacije ni težko izvajati. Poiščite si prostor, v katerem se boste dobro počutili. Prostor naj bo tih, topel in udoben, brez dejavnikov, ki bi vas lahko motili. Med meditiranjem je najboljši sedeč ali ležeč položaj, čeprav lahko pri slednjem hitro zaspite. Pri meditaciji moramo biti čimbolj »prizemljeni«, zato izberemo prostor na tleh z blazino ali brez.

Osnovna meditacijska vaja

1. Usedite se vzravnano in udobno, ne napeto.

2. Glava, vrat in hrbet naj bodo vzravnani v isti liniji, naše telo pa sproščeno.

3. Dihajte enakomerno in globoko. Vso pozornost posvetite dihanju, ko zrak vstopa v telo in zapušča telo.

4. Če pozornost začne popuščati, misli usmerite na dihanje.

5. Oči so zaprte, da se lažje zberete. Roke položimo v udoben položaj na kolena ali v naročje.

6. Mnogim pomaga glasovna meditacija, kjer lahko ponavljate besedo om ali šalom, ki pomenita mir. Izberete lahko drugo besedo, ki vam predstavlja mir in sprostitev.

7. Z meditacijo nadaljujte približno 20 minut.

8. Počasi se povrnite v normalno zavest, brez hitrih gibov. Zaznajte okolico okrog sebe.

Poznamo različne vrste meditacij

– Meditacija s štetjem: pri tej meditaciji štejemo od 1 do 10 in smo pozorni na vsako številko. Če pozornost pri štetju popusti, se vrnemo na začetek štetja.

– Meditacija s svečo: sedimo pred prižgano svečo in vso pozornost usmerimo v plamen.

– Vizualizacija z domišljijo: um osredotočimo na pozitivne podobe, premagamo negativna čustva in obvladamo stres. Med osnovno meditacijsko vajo si v mislih pričarate pozitivne podobe in situacije ter se vživite vanje.

S. C.

admin