“SEDAJ SE DOKAZUJEM LE ŠE SEBI”

Priznana modna oblikovalka Ana Vasiljević se ukvarja z različnimi načini modnega oblikovanja in ostalim delom, povezanim z modo. Že vrsto let vodi katedro za modno oblikovanje na univerzi Metropolitan, deluje kreativno kot urednica ugledne revije, stilistka in kostumografinja. Pravi, da je bila od nekdaj oblikovalka, ki je ustvarjala zelo nosljivo garderobo, mnogi so jo najprej povezovali s črno barvo, nato pa je bila poznana po neobičajnih kombinacijah v barvah širšega spektra. Z minevanjem časa se vse bolj nagiba k temu, da svoje kreacije prikazuje na nekakšen interaktiven način, ki je povezan z različnimi vejami umetnosti od fotografije, videa, projekcij … »Zdi se mi, da se vse to izraža tudi v kreacijah samih. Osvobodila sem se pritiska dokazovati se drugim, sedaj se dokazujem le sebi in naklonjenosti ljudem, ki moje stvari uporabljajo.« Pravi srbska oblikovalka Ana Vasiljević.

Kako se v Srbiji prodajajo oblačila domačih modnih oblikovalcev? Lahko živite od tega?

Kot sem že omenila počnem zelo veliko različnih stvari, vse od uredništva revija, oblikovanja in poučevanja na fakulteti in z vsem tem delom je avtorsko delo nekoliko bolj poživljajoče in sproščujoče. Lahko bi rekla, da živim od svojega delo, ki ni toliko vezan na moje kolekcije in zato nisem tako obremenjena s prodajo le teh, zato se tudi ne prilagajam trgu in ne delam tržnih kompromisov za vsako ceno. Vseeno moram povedati, da so pogoji za avtorsko delo izredno zapleteni in da je vso modno oblikovanje bolj entuzijazem, kot pa resen posel od katerega lahko pravzaprav živiš.

AnaVasiljevic

Kako bi opisala zadnjo kolekcijo s katero si se predstavila na tednu mode v Beogradu in kaj te je zanjo navdihnilo?

Moja  zadnja kolekcija Divided za poletje 2013, ki se bo v prodaji pojavila šele sedaj, se ukvarja z raziskovanjem oblike skozi vizijo kaledoskopa, ki jo je inspirirala oblika diamanta. Geometrija in dekonstrukcija sta tematiki, za katere sem se zanimala že vrsto let.

So bili kdaj moški inspiracija za tvoje delo?

Ravno kreacije, ki so bile prikazane javnosti na zadnjem Belgrade fashion weeku v okviru revije Black celebration, so bile inspirirane z glasbo moškega benda Depeche mode. Zato se je v tej mini kolekciji znašel še mini telovnik sestavljen iz moških kravat.

Katere materiale za oblikovanje oblačil izbiraš najpogosteje?

To je zares težko vprašanje, saj je izbira materialov odvisna od kolekcije. Jeans oblikujem od začetka svoje kariere za srbsko znamko Maxers, ki je bila prav za to specializirana. Oblikujem široko paleto blaga, vse do svilenih kosov oblačil.

Razmišljaš kdaj o tujini ter katerem trgu? Si kdaj razmišljala o Sloveniji?

Če misliš na predstavitve modnih kolekcij, ne razmišljam o prostoru, kjer bi kolekcije predstavila. To je lahko v tujini ali doma samo, da se vklopi v koncept, ki sem si ga zamislila. Tako so načeloma vse opcije odprte za razmišljanje.

Kateri so tvoji največji uspehi v modni industriji do sedaj?

Najprej kot moj največji modni uspeh smatram prav obstanek na modni sceni, ki ni enostaven. Mojo modno pot je spremljalo veliko preprek, pa tudi lepih trenutkov, vezanih predvsem na razstave in revije doma ter po svetu. Vse to me je pripeljalo do tega, da postanem zadovoljna z mestom, kjer živim in delam sedaj, nadaljujem z delom in si postavljam nove izzive. Imam to srečo, da sem že na začetku kariere začela ustvarjati v komercialni modni industriji, da potujem po svetovnih sejmih in vpijam informacije. Na drugi strani že več let delam za ugledno revijo, predvsem editoriale in naslovnice in paralelno s tem oblikujem še svojo linijo Wanna be by A. V. Polno kreativnega dela torej in seveda svobode. Da si to kar počneš in da je vse to sprejeto s strani potrošnikov, je ključ do uspeha.

AnaV.6

Kako začneš z oblikovanjem oblačil?

Skoraj sem dobila neobičajen komantar, da sem oblikovalka, ki hitro razmišlja. Mislim, da me je k temu pripeljalo delo v komercialni industriji znamk, kjer morate hitro spremljati in reagirati medtem, ko že izdelujete. Ko govorimo o mojih avtorskih kolekcijah se lahko zgodi, da se ideje porajajo v moji glavi tudi kakšno leto, potem pa nastopi trenutek, ko jih kar hitro realiziram. Včasih me navdihne le ena fotografija, pesem, umetniško delo ali trenutek in to takoj izkoristim za ustvarjanje. Predvsem glasba igra veliko vlogo pri oblikovanju mojih kolekcij, tako sodelujem tudi z mnogimi glasbeniki doma in po svetu, v zadnjem času največ s švedskim DJ-jem Aleksandrom Predragovićem, katerega glasba je spremljala kar nekaj mojih kolekcij in je bila pogosto tudi začetni izvor inspiracije za mnoge kolekcije. Vizualni ter audio efekt sta zame zelo pomembna, saj lahko idejo tako čimbolje približam ljudem. Rada imam sodelovanja z umetniki različnih sfer, sedaj so tukaj še moji študentje, ki me navdihnejo in »premaknejo«, saj nisem ravno klasični umetnik in individualist.

Kateri modni oblikovalec pa je zate češnja na torti?

Veliko je oblikovalcev, ki jih cenim in spoštujem, od klasičnega Armanija pa vse do nepredvidljivega Galliana. Težko bi izpostavila nekoga, saj so presenečenja z vsako novo kolekcijo vedno mogoča. Tudi na naši modni sceni obstajajo oblikovalci, katerih delo zelo cenim in me veseli, da obstajajo in ohranjajo delo na visokem nivoju.

 Tvoj naj fotograf doma in v svetu …

Od fotografov pri nas največkrat sodelujem z mladim fotografom Stefanom Kokovićem, ki je sodeloval pri mnogih mojih kolekcijah. Skupaj z njim sodelujem tudi na mnogih drugih projektih, saj razume mojo naravo in zato doprinese k temu, da na je na koncu vse narejeno tako, kot mora biti. Poleg njega cenim tudi Mileno Rakočević, Miša Obradovića, Mika Kneževića in še mnoge druge s katerimi sem sodelovala pri nastajanju editorialov ter naslovnic revij. Definitivno imamo potencial in kvaliteto. Od tujih fotografov pa bi izpostavila Richarda Avedona, Guya Bourdina, Helmuta Newtona, Irvinga Pennam, vse do Stevena Meisela, Terrya Richardsona, Horsta Diekgerdes, Sebastiana Kima in mnogih drugih.

Kaj misliš o tednu mode v Beogradu?

Je najpomembnejša mednarodno priznana in uradna modna prireditev pri nas, kjer imajo modni oblikovalci možnost na ustrezen način pokažejo svoje delo. Okoliščine v katerih delamo niso enostavne in zato je ta dogodek pomemben zato, da pokažemo kaj znamo. Modne revije niso poceni investicija, tudi mi kot oblikovalci ne funkcioniramo v produkcijskem smislu, kot lahko to opazimo na večjih trgih. Vendar pa so revije in razstave sestavni del našega poklica in dela. Sama z Belgrade Fashion weekom sodelujem vse od začetka svoje kariere.

Poznaš mogoče slovenske modne oblikovalce? Bi katerega izpostavila?

Ravno na tednu mode v Beogradu in modno revijo Zona 45 z regionalnimi modnimi oblikovalci sem se spoznala tudi z delom slovenskim modnih oblikovalcev. Nikogar ne bi posebej izpostavljala, ampak sigurno obstaja med njimi kreativni potencial.

Fotografije: osebni arhiv oblikovalke

Simon Cirkulan

admin