SIMBOL POLETJA, KI KREPI POZIMI

V Evropo so pomaranče prinesli v času velikih potovanj in odkritij. Vsakodnevne prehrane, predvsem v zimskih mesecih, si brez teh sladkih sadežev ne moremo več predstavljati. Iz njih lahko izstisnemo svež pomarančni sok, ter pripravimo različne solate ali sladice, ki so primerne za vse starostne skupine ljudi, čeprav je najbolj zdravo uživanje pomaranč z mesom vred, kot le uživanje pomarančnega soka.

Pomaranče izvirajo iz toplih predelov Azije, tudi južne Kitajske. Pomarančevce pa so zaradi priljubljenosti, hranljivosti ter blagodejnih učinkovin začeli vzgajati tudi drugod po svetu, predvsem v Sredozemlju, južni Afriki ter Avstraliji. Danes poznamo tudi več sort pomaranč, najbolj znane med njimi so rdeče ter rumene pomaranče.

Z zaužijem ene pomaranče lahko zaustavimo krvavenje dlesni.

Kot nam je že znano, pomaranče vsebujejo veliko vitamina C. Pomaranča težka 180 gramov, vsebuje približno 70 miligramov vitamina C. Poleg tega vsebujejo še vitamine skupine B, ki lepšajo našo kožo in lase, pantotensko kislino, pomembno za celične procese, ter folno kislino, ki pomaga pri nastajanju krvi ter rasti. Mikroelementi so prav tako prisotni v pomarančah. Največ je kalcija, ki je pomemben pri krepitvi kosti in zobovja, magnezija za srce in mišice ter selena, ki skrbi za popolno delovanje imunskega sistema. Zaradi vseh sestavin tako sončni sadeži pomagajo pri kronični utrujenosti, razgrajujejo maščobno tkivo, pospešujejo presnovo in vitalizacijo ter aktivirajo vse žleze.

Zdravilni recept: KREPILNI NAPITEK S POMARANČAMI

Sestavine za 2 – 4 osebe:

  • 4 pomaranče
  • 2 kivija
  • ½ l maslenega mleka

Priprava:

Pomaranče in kivije olupimo, pomarančam odstranimo peške in vse zrežemo na koščke. Vse skupaj damo v mešalnik in prilijemo še masleno mleko, zmešamo in nalijemo v kozarce.

Pogosto pridelovalci sadja pomarančevce ter njihove plodove škropijo. Zato je še vedno najbolj priporočljiv nakup bio pomaranč, ki ne vsebujejo strupenih snovi, od pesticidov, herbicidov do kemičnih gnojil, ki jih najdemo predvsem v lupini ter tudi mesu običajno pridelanih sadežev.

S. C.

admin