SVET MIKROSKOPSKIH SPREMEMB IN DETAJLOV

Ko govorimo o oblikovanju moških oblačil v Sloveniji, večkrat naletimo na praznino in pomanjkanje dobrih moških kosov. Vendar pa se nekaj, predvsem mladih oblikovalcev, odloča oblikovati prav moško modo. Eden takih je Vasja Lasič Brilj, ki pravi, da ne sledi dogajanju v svetu mode, pa ne zato, ker ga zanima le to, kar počne sam, pač pa verjame, da se v svetu dogajajo stvari, ki zahtevajo večjo pozornost od tega, kakšne trende boš predstavil čez pol leta. VOOM ekskluzivno predstavlja njegovo zadnjo kolekcijo oblačil za moške.

Oblikuješ predvsem oblačila za moške. Zakaj?

Iz dveh enostavnih razlogov.  Prvi je ta, da večina “modnih navdušenk” onanira na tednu mode v Ljubljani v prvi vrsti, nato pa zavije v Zaro in si nabavi eno izmed mnogih tovarniških oblačil. Z dvoličnostjo imam velike težave. Drugi pa je pravzaprav nadaljevanje prvega. Pri moškem oblačilu točno vemo, kakšno naj bi bilo, kakšno moškim ustreza in kakšno je preverjeno funkcijonalno. V tem oziru se odpre cel svet mikroskopskih sprememb, komaj opaznih detajlov, ki urijo senzibilnost in oblačilu dajo identiteto, brez da bi postalo kostumografsko.

Kar se izdelave tiče obstajajo kopleksni in malo manj kompleksni kosi. Lahko so tudi izzivni kosi. Največ časa doslej sem porabil za edini ženski model, ki sem ga predstavil v sklopu zaključne modne revije Naravoslovno tehniške fakultete, lani na Philips fashion weeku v Ljubljani. To je bila običajna svilena obleka, ki pa sem jo na roke vezel približno 80 ur.

Kako lahko opišeš tvojo zadnjo kolekcijo? Imaš morda tipične oblikovalske prijeme in značilnosti tvojega oblikovanja?

Zadnjo serijo oblačil sem predstavil poleti na dogodku Dobimo se pred Škucem. Kolekcija pa je pravzaprav bila kot nekakšen oddih med živčnostjo in zaskrbljenostjo za študij. No, čisto iskreno, me je slabo razporejanje svojega časa pripeljalo praktično od izpitov celega leta do realizacije le teh v dveh tednih. Za pogum in koncentracijo, če se sme tako reči, sem si privoščil eno “u izi” kolekcijo.

_DSC8090

Tvoji kosi so zelo dodelani, hkrati so nosljivi in modni. Kako ti to uspeva?

Izdelava je eden izmed pomebnejših faktorjev kvalitete oblačila, vsaj zame. Drugi faktor je nosljivost. Če se v oblačilu ne počutiš udobno oziroma te ovira pri vsakdanjih opravilih je to kostum, ne oblačilo. Pri nas je žal veliko kostumskega, ki se propagira kot visoka moda. Med procesom oblikovanja si je treba vedno postaviti vprašanje: kako bi reagiral, če bi na ulici videl osebo oblečeno v to ali ono kreacijo. Stvari je treba kontekstualizirati, sicer ostanemo ujeti znotraj lastne predstave o sebi in svojem delu, ki je ponavadi neobjektivna. Glasno oblačilo lahko hitro postane kot glasen človek, ki neprestano govori a nič ne pove. Sam sem raje tiho.

Kaj ti je prinesel študij in izobraževanje? Bi lahko to počel tudi brez tega?

Ne bi špekuliral. Imel pa sem takšno vzgojo, da mi izobrazba predstavlja ogromno vrlino. Namreč izobrazba, pravzaprav izobraženost, ni samoumevna. Pozabljamo, da kulturno geografsko gledano, smo mastni privilegiranci, ki ne le, da se lahko izobražujemo, ampak to lahko počnemo za razmeroma male denarje. Smo manjšina. Sicer pa je bil študij oblikovanja le ena od alternativ. Upam na nadajevanje študija tudi na drugih področjih.

Glasno oblačilo lahko hitro postane kot glasen človek, ki neprestano govori a nič ne pove. Sam sem raje tiho.

_DSC8122 bw

_DSC8085

_DSC8132

Fotografija: Ivan Bliznetsov

Make up: Dalia Divovič

Oblačila: Vasja Lasič

Umetniški direktor & organizator: Simon Cirkulan

Model: Rok Č. @VOOM event & model management

 

admin